صفحه اصلی روی خط خبر پيام عيد رضوان بیت‌العدل و اعلان هجوم به مقدسات اسلامی مردم ایران

پيام عيد رضوان بیت‌العدل و اعلان هجوم به مقدسات اسلامی مردم ایران

0 خواندن ثانیه
0
0
988

هر ساله رهبرى تشكيلات بهائى (بيت‌العدل) به مناسبت عيد رضوان كه عيد اعظم و بزرگ‌ترين عيد بهائى است، پيامى خطاب به بهائيان صادر نموده و رهنمودهایى ارائه مى‌دهد. آغاز عيد رضوان، اول اردیبهشتماه هرسال (مطابق ٢١ آوريل) است و دوازده روز طول می‌کشد و از نظر بهائيان يادآور زمان اعلام رسالت ميرزا حسين‌على نورى (بهاءالله) است. در سال ١٨٦٣ میلادی حكومت عثمانى تصميم گرفت به دليل نزاع‌ها و فتنه‌هایي كه بين دو گروه از طرفداران باب (كه به بغداد تبعيد شده بودند) به‌وجود آمده بود، آنها را از هم جدا نموده و به دو نقطة ديگر تبعيد نمايد. لذا تصميم گرفت بهاءالله از بغداد به استانبول و برادرش میرزایحیی صبح‌ازل از بغداد به قبرس كوچانده شوند. پیش از حرکت به سمت استانبول، بهاءالله و یارانش به مدت دوازده روز در باغی به نام نجیبیه (رضوان) در خارج از بغداد جمع گشتند و در نخستین روز، بهاءالله علناً اعلام مقام من یظهر‌اللهى نمود. لذا اين روز را بهائيان عيد دانسته و اين دوازده روز را جشن مىگيرند.

در پيام رضوان ٢٠١٩ برابر با ١٧٦ بديع (كه اخيراً از سوى بيت‌العدل در حيفاى اسرائيل صادر شده)، مطالب مهمى آمده كه يكى از بخش‌هاى اصلى آن چنين است: «امکانات پیشرفت این مشروع روحانی [تبليغ و توسعة بهائيت] با نزدیک شدن دویستمین سالگرد میلاد حضرت ربّ اعلی [علي‌محمد باب] شورانگیزتر شده است. این سالگرد نیز مانند دویستمین سالگرد قبلی [سالگرد تولد ميرزا حسين‌على بهاءالله در دو سال قبل] موقعیّتی است بی‌نهایت ارزشمند که فرصت‌های شگرفی را در اختیار تمام بهائیان قرار می‌دهد، فرصت‌هایی برای آگاه ساختن اطرافیانشان از عظمت یوم الهی و نزول خارق‌العادۀ فیوضات آسمانی حاصله از ظهور دو مظهر الهی و طلوع پی‌درپی دو خورشید تابان که افق جهان را نورانی نمودند. بر اساس تجارب حاصله از دویستمین سالگرد دو سال قبل، میزان امکانات موجود در دو دور (شش‌ ماه) آیندة نقشه بر همه روشن است و همة آنچه در آن رویداد آموخته شد، باید امسال در برنامه‌ریزی‌های دو عید میلاد مورد استفاده قرار گیرد. با نزدیک شدن دویستمین سالگرد، این مشتاقان مکرّراً در اعتاب مقدّسه از طرف شما عزیزان به دعا مشغول خواهیم بود تا کوشش‌های شما در جهت برگزاری بزرگداشتی شایسته برای حضرت ربّ اعلی بتواند در پیشبرد امر اعظمی که حضرتش به آن بشارت داد توفیق یابد».

اين پيام درواقع يك دستورالعمل روشن و صريح به بهائيان ايران است كه بايد در حدود شهريور و مهر امسال (١٣٩٨) تلاش گسترده‌اى را براي تبليغ اطرافيان خود (ساير ايرانيان) ساماندهى كنند و آنان را با اين دو شخصيت آشنا نموده و عظمت ايشان را شرح دهند. همچنين از بهائيان ايران خواسته است از تجربياتى كه در برگزارى مناسبت قبلى (دويستمين سال تولد بهاءالله) اندوختهاند در بزرگداشتى شايسته براي علي‌محمد باب، بهره ببرند تا به پيشبرد آن امر اعظمى كه او به آن بشارت داد، (يعنى وجود ميرزاحسين‌على بهاء الله و امر بهائيت) توفيق يابند.

اين دستورالعمل صريح را مى‌توان به‌منزلة يك اعلان تهاجم تبليغى در محيط اسلامى ايران دانست؛ زيرا برخی از افراد تبلیغی بهائی ـ پياده نظام بيت‌العدل در ايران ـ مأموريت مى‌يابند اطرافيان خود را از طرق مختلف از جمله برقراری مراسم بزرگداشت باب به بهائيت تبليغ نمايند و از آنجا كه افراد تبلیغی دستورالعمل‌هاي رسیده از خارج را لازم‌الاتباع می‌دانند، با برگزاری مراسم این‌چنینی و تبلیغ تهاجمی به اعتقادات اسلامی، تلاش می‌کنند تا موجبات درگیری را ایجاد کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و با مظلوم‌نمایی به رسانه‌های خارجی القا نمایند که بهائیان در ایران آزادی عمل ندارند.

پيام رضوان بيت‌العدل در آغاز امسال، با يك برنامه، نقشه‌ريزى و طراحى‌ شده و مسلماً آثار شومى را رقم خواهد زد كه براى كشور و براى مردم عزيزمان بسيار زيان‌بار خواهد بود. راستى آيا در موقعیت حساس کنونی کشور، صدور چنين دستورالعمل‌هاى خطرناكى از سوى جريانى خارج‌نشين براى اتباع داخل كشور، نمی‌تواند نشان از توطئه‌هاى طراحى‌شدة دشمنان قسم‌خوردة ايران براى ايجاد تفرقه و نزاع و دامن زدن به اختلافات بين شهروندان ايرانى باشد؟

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری توسط سردبیر
بارگذاری در روی خط خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی

محيط علم و فضل و ادب؛ استاد سيدمحمد محيط طباطبائی: تحقيقاتی ويژه در آثار بهائی

عبدالحسين فخاري چکیده   استاد سیدمحمد محیط طباطبائى (۱۲۸۰-۱۳۷۱ش) از برجسته‌ترین پژوهش…