صفحه اصلی روی خط خبر شرکت در نمایشگاه قرآن و عترت

شرکت در نمایشگاه قرآن و عترت

0 خواندن ثانیه
0
0
572

خوشبختانه امسال امکان شرکت در نمایشگاه قرآن و عترت نیز برای انتشارات گوی، ناشر کتاب‌های بهائی‌پژوهی فراهم شد. اگرچه نزدیک بودن زمان دو نمایشگاه و همچنین کار سنگین آن موجب خستگی جسمی می‌شد، اما محبت بازدیدکنندگان گرامی به روح ما شادی و نشاط می‌بخشید. جوّ نمایشگاه قرآن کریم در مقایسه با جوّ نمایشگاه بین‌المللی کتاب بسیار متفاوت است. افراد شرکت‌کننده در نمایشگاه قرآن علائق مذهبی‌تری دارند. یکی از دلایل مهم آن این است که نمایشگاه قرآن ویژة مسائل مذهبی است. البته تأثیر ماه مبارک رمضان را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. در ماه مبارک رمضان انسان‌ها رابطة خود را با خداوند متعال اصلاح می‌کنند و در نتیجه بیشتر تمایل دارند تا به‌گونهای رفتار کنند که می‌اندیشند خداوند عزوجل می‌پسندد و این از امتیازهای فوق‌العاده این ماه مبارک است.

در این نمایشگاه، مراجعه‌کنندگان گرامی نیز بیشتر دغدغه مذهبی داشتند. در این میان البته کسانی بودند که سؤالاتی درمورد بهائیان داشتند و دوست داشتند شناخت بیشتری نسبت به آنان و اعتقاد آنان داشته باشند. اما به‌نظر می‌رسید افرادی که با بهائیان در ارتباط بودند، کمتر بودند و برای بازدیدکنندگان عزیز کتابهای مذهبی که ارتباطی با آئین بهائی نداشت، بیشتر جذاب بود.

امیدواریم توانسته باشیم اثری هرچند کوچک در پیشرفت فرهنگ و اعتلای مذهبی هم‌میهنان عزیز خویش داشته باشیم.

رسالت غرفة «انتشارات گوی» در نمایشگاه قرآن و عترت ارائة چهرة فرهنگی «تولی و تبری» بود. توضیح اینکه این دو اصل که در میان فروع آئین تشیع مغفول مانده‌اند، اهمیت بنیادین دارند. از یک‌سو معرفت و محبتِ رکن اصلی مذهب شیعه، یعنی وجود مقدّس امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، از اهمیت والایی برخوردار است و به «تولّی» مرتبط است. امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف به‌منزلة کشتیبان سفینة نجات (به تعبیر روایات معصومین علیهم السلام) هستند که در عصر بلایای خانمان‌سوز اندیشه‌های باطل، هرکس به آن کشتی پناه ببرد و در آن پا نهد، از گزند این طوفان‌ها در امان می‌ماند و هرکس سر باز زند، هرچند فرزند حضرت نوح هم باشد و به قلّة کوه هم پناه ببرد، سرانجام هلاک خواهد شد. لذا در ترویج اصل تولّی، نشر گوی اقدام به انتشار دورة هفت‌جلدی «مرزبانی مهدوی» با سبکی نو نموده است و مجموعة هفت جلدی «زمان و منتظران» را نیز در دستور کار خود دارد که جلد اول آن با عنوان «خدای ما» عرضه گردیده و شش جلد دیگر نیز که همگی در راستای بررسی اصول اعتقادات ما از منظر بحث مهدویت است، در آیندة نزدیک منتشر خواهد شد.

از سوی دیگر، اعتقاد بنیادین در اصل «تبری» این است که از دشمنان خدا و پیامبر اکرم و ائمة معصومین علیهم‌السلام دوری و بیزاری بجوییم. تقابل با فرقه‌های باطلی که در رأس تبلیغات خود تهاجم به اصل مهدویت را برگزیده اند در همین راستا  قرار دارد. در میان آنان، فرقة بهائیت درصدد ریشهکن کردن این اصل برآمده‌اند و شخصی چون میرزا علی‌محمد شیرازی ملقب به باب را بر کرسی مهدویت نشانده‌اند و در طول بیش از ۱۷۰ سال اخیر تمامی تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا عقیده به منجی راستین را در دل و افکار مسلمانان جهان به ورطة فراموشی بسپارند. از این‌رو، لازم بود پاره‌ای از آثار منتشرشده در سال‌های اخیر در این موضوع در غرفة نشر گوی عرضه گردد و به سؤالات بازدیدکنندگان محترم پاسخ داده شود.

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری توسط سردبیر
بارگذاری در روی خط خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی

محيط علم و فضل و ادب؛ استاد سيدمحمد محيط طباطبائی: تحقيقاتی ويژه در آثار بهائی

عبدالحسين فخاري چکیده   استاد سیدمحمد محیط طباطبائى (۱۲۸۰-۱۳۷۱ش) از برجسته‌ترین پژوهش…