صفحه اصلی انعکاس همراهی بهائیان با دشمنان ایران

همراهی بهائیان با دشمنان ایران

2 خواندن ثانیه
0
0
701

راندولف دابز

در برنامه‌ی میهمانی شام و سخنرانی مایک پمپئو وزیر ایران‌ستیز امور خارجه‌ی امریکا با گروه‌های مخالف دولت ایران و ضدانقلاب ایرانی، در ۲۲ جولای ۲۰۱۸، مطابق با ۳۱ تیر ۱۳۹۷ در کالیفرنیا، در محل کتابخانه‌ی رونالد ریگان تعدادی از بهائیان ایرانی و امریکائی نیز حضور داشتند.

راندلف دابز (Randolph Dobbs) یکی از بهائیان بانفوذ امریکایی است که در این میهمانی حاضر بود. او در اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی برای محفل روحانی بهائیان لوس‌آنجلس انتخاب و به‌عنوان منشی تمام‌وقت در آنجا مشغول شد. ایشان مدیر مذهبی در دفتر زندگی مذهبی است، در جامعه‌ی مذهبی بسیار فعال است، برای توسعه بهاییت تلاش می‌کند و نفوذ زیادی دارد. مطلب زیر نوشته‌ی او درباره‌ی میهمانی مذکور است.

راندولف دابز: پمپئو در سخنان خود اعلام کرد وزارت امور خارجه امریکا برنامه‌های فارسی زبان منظم و گسترده‌ای با استفاده از تمام رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال و رادیو و تلویزیون برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم ایران خواهد داشت.

پس از سخنرانی پمپئو، در سر شام من هم بر سر میز او نشستم و از او درباره بهائیان در یمن پرسیدم، او گفت که وزارت امور خارجه امریکا به‌دنبال برگزاری جلساتی در این زمینه است و بهائیان حتماً بخشی از این اقدام خواهند بود!

توضیح و تحلیل:

این مطلب و صدها مطلب مشابه آن گویای آن است که شعار عدم دخالت در سیاست و اطاعت بهائیان از حکومت فریبی بیش نیست و بهائیان هر زمان و هرکجا که بتوانند، از هیچ اقدامی برای مخالفت و ضدیت با حکومتی که موافق خواسته و تمایل آن‌ها حرکت نکند، کوتاهی نخواهند کرد.

گزارش راندولف دابز از حضور آنان در نشست مذکور و صحبتش با پمپئو برای فشار بر دولت یمن، به سبب مخالفت دولت یمن با فعالیت تبلیغی بهائیان ایرانی در آن کشور و تلاش آن‌ها برای بهائی کردن کودکان و فرزندان یمنی است، این درحالی است که فقط در سال ۲۰۱۸  یک میلیون‌وهشتصد هزار کودک یمنی ازسوء تغذیه شدید رنج برده‌اند که از این میان، چهارصد هزار کودک در آستانه‌ی مرگ قرار دارند و بهائیان کمترین اعتراضی به این وضع در یمن نداشته‌اند.

بسیار جای تأسف و اندوه است که بهائیان، علی‌رغم شعارهای فریبنده و دروغین همچون وحدت عالم انسانی و تلاش برای صلح جهانی، در گفت‌وگو با وزیر امورخارجه‌ی امریکا، به‌جای درخواست از وی در جهت تلاش برای قطع حملات نظامی و تأمین کمک‌های انسان‌دوستانه به میلیون‌ها کودک و تبعه‌ی یمنی، که در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برند، فقط خواستار فشار بیشتر امریکا بر یمن، برای کسب اجازه‌ی فعالیت تبلیغی و بهائی‌سازی کودکان مسلمان آن کشور، توسط مبلغان مهاجر بهائی هستند. عملکرد جامعه‌ی بین‌المللی بهائی در دوران پس از پیروزی انقلاب ایران و قرار گرفتن در کنار و در جبهه‌ی معاندان و زیر چتر حمایتی دول متخاصم با ایران، به‌روشنی یادآور نقش و جایگاه و موضع‌گیری آن‌ها در اوان پیدایش گروه بابی ـ بهائی در دوران قاجار است.

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری توسط سردبیر
بارگذاری در انعکاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی

محيط علم و فضل و ادب؛ استاد سيدمحمد محيط طباطبائی: تحقيقاتی ويژه در آثار بهائی

عبدالحسين فخاري چکیده   استاد سیدمحمد محیط طباطبائى (۱۲۸۰-۱۳۷۱ش) از برجسته‌ترین پژوهش…