صفحه اصلی روی خط خبر برنامه نه‌ساله و ايران

برنامه نه‌ساله و ايران

0 خواندن ثانیه
0
0
394

تشكیلات ‌بهائی پس از اتمام برنامه ٢٠ ساله خود در پایان سال٢٠٢١، یك برنامه یك‌ساله را تدارك دید تا ضعف‌ها و كاستی خود در آن برنامه را برطرف نماید. پس از آنكه برای جهانیان مشخص شد كه وعده دخول افواج به بهائیت كه از اهداف آن برنامه بود تحقق نیافته، آن را به برنامه ٢٥ ساله بعد تا پایان سال٢٠٤٦ موكول نمود. ٢٥ سالی كه با یك برنامه یك‌ساله (تا٢٠٢٢) و یك برنامه نه‌ساله (تا ٢٠٣١) و یك برنامه پانزده‌ساله (٢٠٤٦) طراحى خواهد شد. بدین منظور عالی‌ترین نهاد اجرایی تبلیغی خود یعنى مشاورین قاره‌ای را در دسامبر٢٠٢١، به حیفا فراخواند و دستورهای لازم را به آنان داد و در پایان نیز در پیام بسیار مهم و صریحى آنان را مأمور زمینه‌سازی و اجرای برنامه نه‌ساله کرد كه از اردیبهشت ١٤٠۱(٢٠٢٢ میلادی) با آغاز ماه رضوان ‌بهائی، شروع مى شود.

پیام دسامبر آن‌چنان مهم است كه تشكیلات ‌بهائی بارها ترجمه فارسی آن را در ١٩ صفحه، با كدها و رمز‌های مخصوص خود منتشر کرده و اهدافش را این بار بسیار صریح‌تر از قبل عنوان كرده و همه مؤسسات ‌بهائی را مأمور اجرای آن نموده است. مهم‌ترین هدف این برنامه اسم رمز «جامعه‌سازی» به‌منظور نفوذ در توده‌های مردم در كشورهای مختلف و سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسات فرهنگى و اجتماعى برای هوادارسازی و ‌بهائی كردن آنان برای تحقق دخول افواج عمومى به كیش بهائیت است، هدفی كه در برنامه ٢٥ ساله قبل به ناكامى منجر شده بود. هدف بعدی كه در پیام دسامبر بر آن تأكید شده است تبلیغ بهائیت در سطح گسترده است. بیت‌العدل در این پیام صراحتاً گفته است:

انتظار داریم در پایان نقشه جاری یك‌ساله در بیش از ٦٠٠٠ محدوده جغرافیایی برنامه‌های رشد (اسم رمز تبلیغ تهاجمى روی عموم مردم شامل كودكان، نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان در كلاسترها و كلاس‌های روحى و برنامه‌های متعدد تبلیغى) در حال اجرا باشد، نزدیك به ٥٠٠٠ از این محدوده‌های جغرافیایی از دومین نماد رشد گذشته باشد و در ١٣٠٠ محدوده، احبای عزیز (بهائیان) به پیشرفت‌های فراتری نائل آمده باشند. این ارقام در طی نقشه نه‌ساله آینده باید به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یابد.

بیت‌العدل در ادامه می‌افزاید:

بعد از اینكه تعدیل طرح تقسیم‌بندی محدوده‌های جغرافیایی در هر كشور انجام شد، از شما تقاضا مى‌كنیم كه با محافل روحانی ملی و شوراهای منطقه‌ای همكاری نمایید تا تعداد محدوده‌های جغرافیایی كه طی نقشه، امكان گذشتن به ترتیب از اولین و دومین و سومین نماد رشد (میزان استقبال افراد برای همکاری با ‌بهائیت) را دارند، پیش‌بینى شود… .

سؤال دقیق ما از تشكیلات ‌بهائی این است كه چه سهمى از برنامه‌های تبلیغی در نقشۀ یك‌ساله، نه‌ساله و بیست‌و پنج ساله به ایران اختصاص دارد و قرار است مشاورین قاره‌ای و معاونین آن‌ها چه مقدار برنامه جامعه‌سازی و ازدیاد منطقه جغرافیایی و كلاسترها را در كشور ایران اجرا نمایند؟ قرار است هدف جامعه‌سازی در طول نقشه ٢٥ ساله از طریق نفوذ در اركان سازمان‌های مردمى و عمومی و دولتی موجود در ایران سازماندهی شود؟ برای این كار چه مقدار بودجه درنظر گرفته‌اند كه به داخل تشكیلات ‌بهائی ایران تزریق گردد؟ فشارهای بین‌المللی بر ایران را، از طریق لابی با كانون‌های قدرت جهانی، چگونه برنامه‌ریزی كرده‌اند؟ آیا مى‌توان تصور كرد ایران را كه به قول آن‌ها مهد امرالله است از نقشه ٢٥ ساله كنار گذاشته باشند؟!

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری توسط سردبیر
بارگذاری در روی خط خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی

محيط علم و فضل و ادب؛ استاد سيدمحمد محيط طباطبائی: تحقيقاتی ويژه در آثار بهائی

عبدالحسين فخاري چکیده   استاد سیدمحمد محیط طباطبائى (۱۲۸۰-۱۳۷۱ش) از برجسته‌ترین پژوهش…