صفحه اصلی روی خط خبر برگزاری هشتمین کنفرانس بهائی عرب ـ امریکایی توسط محفل ملی بهائیان امریکا

برگزاری هشتمین کنفرانس بهائی عرب ـ امریکایی توسط محفل ملی بهائیان امریکا

0 خواندن ثانیه
0
0
650

هشتمین کنفرانس بهائی عرب ـ امریکایی در روزهای ۲۲ تا ۲۵ اگوست ۲۰۱۹ (۳۱مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۸) در اسکوکی، در نزدیکی معبد بهائی ویلمت، برگزار شد.

موضوع کنفرانس “دیدگاه‌هایی دربارۀ آیندۀ جامعۀ بشری” تعیین شده بود. برنامه‌های کنفرانس به زبان عربی اجراء شد و برای غیرعرب‌ زبان‌ها، ترجمۀ هم‌زمان ارائه شد.

فریدون جواهری عضو پیشین بیت‌العدل هم به ایراد سخنرانی با موضوع “صلح جهانی و نقش افراد در تحقق آن” در کنفرانس پرداخت. کمیتۀ اجرایی کنفرانس، برای تنوع و غنای بحث‌ها و بیان دیدگاه‌ها، از سخنرانانی از پیروان ادیان و کشورهای مختلف هم دعوت به عمل آورده بود.

به منظور جذابیت بخشیدن به محتوای کنفرانس، در کنار برنامۀ رسمی افتتاحیه و قرائت پیام محفل ملی، عمدۀ برنامه‌ها شامل ارائۀ موسیقی، رقص و غذای عربی و یک “شب فیلم” عربی بود.

با وجود تبلیغات چندماهه در میان بهائیان برای ترغیب و تشویق آن‌ها و دوستان عرب غیربهائی، برای حضور در کنفرانس عربی، استقبال بسیار اندکی از کنفرانس به عمل آمد و درمجموع فقط ۵۵ نفر از ۷ کشور، به‌علاوه امریکا، در برنامه‌ها شرکت کردند .

از نکات قابل توجه کنفرانس بهائی عرب – امریکایی، رعایت پنهان‌کاری در ذکر عنوان بهائی در آن است. حتی در لوگو و تابلوی کنفرانس هم عنوان بهائی دیده نمی‌شود.

 

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری توسط سردبیر
بارگذاری در روی خط خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی

محيط علم و فضل و ادب؛ استاد سيدمحمد محيط طباطبائی: تحقيقاتی ويژه در آثار بهائی

عبدالحسين فخاري چکیده   استاد سیدمحمد محیط طباطبائى (۱۲۸۰-۱۳۷۱ش) از برجسته‌ترین پژوهش…