صفحه اصلی انعکاس براى يك وجب خاك!

براى يك وجب خاك!

0 خواندن ثانیه
0
0
558

باز هم شبكه تلويزيونى «من و تو»، دسته‌گل جالبي به آب داد تا مثل هميشه با دعوت ثابت جناب عرفان ثابتى نشان دهد يك خط درميان، رسانه‌اش در خدمت تشكيلات بهائى است! اما از آنجا كه بعضى امور هم به خواست او پيش نمى‌رود و نتيجۀ عكس مى‌دهد، اين بار نيز از زبان اين كارشناس ثابت، مرام بهائى را مخالف دفاع از وطن و ميهن معرفى كرد و صراحتاً گفت: تعجب مى‌كند چطور كسانى براى دفاع از ميهن و يك وجب خاك وطن حاضر مى‌شوند بجنگند و بكشند يا كشته شوند!

اگر تشكيلات بهايي ميليون‌ها دلار هزينۀ تبليغ اين آئين مى‌كرد تا وجهۀ خوبى از آن نشان دهد، اين سخنان مبلغ مشهور و رسانۀ مدافع، همۀ آن تبليغات را نقش‌برآب نمود، زيرا نشان داد بهائيان خود را شهروند هيچ وطنى نمى‌دانند و مفهوم ميهن درنظر آن‌ها پوچ است و حاضر نيستند براى دفاع از وطن و ميهن در برابر متجاوزان وارد هيچ جنگى شوند و با نثار خون خود، براي مام وطن جان‌فشانى و فداكارى كنند. بايد از «من و تو» و مبلغ ثابتش جناب عرفان ثابتى كه اين‌گونه  بى‌وطنى و بى‌ميهنى گروندگان به اين آیين را در منظر جهانيان قرار دادند، تشكر نمود!

البته جالب توجه است که این موضوع، نظر شخصی آقای ثابتی نیست، بلکه برگرفته از تعالیم رهبران بهائی است. بهاءالله دربارۀ دوست داشتن وطن چنین می‌گوید: «ليس الفضلُ لمن يحبّ الوطنَ بل لمن يحبّ العالم: برتری نیست برای کسی که وطن را دوست دارد، بلکه برتری برای کسی است که عالم را دوست دارد» (بهاءالله، مجموعه الواح مبارکه، چاپ مصر، ص۳۹). لذاست که بهائیان برای میهن و وطن و محل تولد خود ارزشی قائل نیستند و این مسأله به‌خوبی در سخنان آقای ثابتی منعکس شد.

عرفان ثابتی در شبکه من و تو

بارگذاری بیشتر مطالب مرتبط
بارگذاری توسط سردبیر
بارگذاری در انعکاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی

محيط علم و فضل و ادب؛ استاد سيدمحمد محيط طباطبائی: تحقيقاتی ويژه در آثار بهائی

عبدالحسين فخاري چکیده   استاد سیدمحمد محیط طباطبائى (۱۲۸۰-۱۳۷۱ش) از برجسته‌ترین پژوهش…